2. desember 2005

Kjegla og fri ved fot

Ny økt på ASKO i går kveld. Denne gangen var det bare en annen hund der (i tillegg til Marthe sine). Forstyrrelsene var altså litt mindre enn dagen før og Tam var vesentlig lettere å trene. Han var på hugget og lot seg ikke forstyrre nevneverdig av hverken biler, passerende hunder eller den andre hunden som var der og trente.

Vi starta med å trene litt på kjegla (med line på). Galloppen ut til kjegla er bra, men han er ikke altfor flink til å bli ved kjegla til jeg kommer med belønninga. Mulig jeg skal ta noen økter på relatvit kort avsand der vi holder fokus på at han skal bli ved kjegla fra klikket til jeg har kommet bort med belønninga. Med litt DZ-aktig levering av belønninga bør dette være fort gjor, så det er kanskje like godt å få det på plass først som sist. Storebror Storm blir stående ved kjegla uansett om jeg sier stå før jeg klikker eller om jeg klikker på direkten. Skal prøve å få Tam dit så fort som mulig.

Fri ved foten-treninga i går var plutselig på det samme nivået som der vi har vært når vi har trent inne eller på steder uten forstyrrelser. Treningsøkta i går kunne ha vært gjennomført uten line. Interessen for andre hunder og biler(!) er heldigvis avtagende.

I dag er Tam med på jobb, så vi skal prøve å få til ei skikkelig miljøøkt før vi tar helg. Tror jeg kjører inn i midtbyen og parkerer der, så vi får oss ei skikkelig byrunde.

Ingen kommentarer:

Blogglisten