23. desember 2005

Fri ved fot, sitt og melding

I går ble det dårlig med trening. Vi fikk til tre ti minutters økter, så vi skal kanskje ikke klage...

Først 10 min fri ved fot i lunsjen. Springmarsjen begynner å bli bra. Han setter seg heller ikke under sakte marsj lenger. Nå kan jeg gå så sakte jeg vil uten at han tilbyr sitten.

Jeg prøvde faktisk å få han til å tilby en sitt under sakte marsj ved å repetere en del sitt i front og under baklengsmarsj før jeg igjen gikk fri ved fot med sakte marsj, men han satte seg ikke.

Jeg ønsker meg egentlig perfekt sitt, stå og dekk under marsj uten at jeg må ha det veldig frivillig. Det ideelle slik jeg ser det er noen få reps frivillig så over på kommando så fort som mulig. Deretter kan man kanskje "provosere fram" og forsterke et par frivillige reps av de ulike variantene en sjelden gang (en gang i mnd?), slik at vi på en måte sørger for at vi faktisk har det på lista (vi kan jo få behov for finpuss senere).

Må innrømme at jeg prøvde meg med noen sitt-kommandoer under fri ved fot i går, uten at jeg hadde fått fram frivillig sitt først. Dette gikk ikke særlig bra... Dvs jeg fikk han til å sitte, men først når jeg senka farten litt samtidig med at jeg sa kommandoen. Ikke særlig klikkersk, men fint for å få i gang de små grå hos treneren :)

Vi fortsatte med fri ved foten og sitt også på neste ti minutters økt, rett etter jobb. Stimulus kontrollen på sitt begynner å bli bra, men den trenger generalisering.

Litt senere på kvelden stoppa vi på ASKO etter ei handlerunde på City Syd. Det ble ti min med meldingstrening på Tam. Dette gikk greit ved 10-15 meters avstand til figuranten, men når figuranten flytta seg rundt hushjørnet ble det bare tull. At Tam begynte å snuse og tisse i snøkanten etter å ha runda hjørnet sier en del om at treninga ikke var spesielt fornuftig lagt opp...

Ingen kommentarer:

Blogglisten