5. mars 2008

Superfokus på svakheter

Hvis jeg skal ramse opp de tingene jeg virkelig ville at vi skulle vært bedre på tror jeg det blir følgende:

  1. Intensitet i apporteringsøvelsene
  2. Lyd under fri ved fot når vi er nærme andre hunder
  3. Avstandsdirigering (bakoverligg fra stå)
  4. Dekkmarkering (vi må legge om fra apportering!)
  5. Overvær på gjenstander
Jeg tror faktisk dette også er i prioritert rekkefølge, og det er kanskje ikke tilfeldig at det jeg tror er vanskeligst å få retta på står øverst på lista....

Den kommende uka skal jeg ha superfokus på disse fem punktene! Det betyr ikke at vi ikke skal trene på noe annet, men lista skal ha førstepri på hver eneste trening!

Når man driver med både LP, spor, rundering og tjenestehund er det veldig mye som skal trenes på for at alt skal bli bra på sikt. Dette gjør at jeg kanskje i for stor grad "hopper fra det ene til det andre". Nå skal jeg derfor noen uker prøve å ha stålfokus på våre "svakeste punkter", for å se om vi får gjort noe med dem en gang for alle.

Vi begynner allerede i kveld på trening med hundetroppen: Fokus blir på dekkmarkering og overvær på gjenstander.

Ingen kommentarer:

Blogglisten