8. mars 2008

Apportering, dekkmarkering, sitt/stå/ligg under marsj, fremmadsending

Vi er i Trysil og besøker slekta i helga, og jeg har lurt meg til tre småøkter i løpet av dagen :)

Første økt ble gjennomført i forbindelse med morgenlufting (Enya, Storm og Tam ligger i bilen).

Kjørte først tre reps LP2-aportering, hvor den første ikke ble belønna og den siste ble gjort med start direkte fra belønning på forrige rep. Ellers var alle tre konkurransemessige. Tam har bra fart, men noen omtak har vi fremdeles. Det er disse to tingene vi må fortsette å ha fokus på, for at apporteringa skal bli skikkelig bra.

Etter apporteringstreninga kjørte vi en del dekkmarkeringer på synlig gjenstand. Av ca 15 reps fikk vi en rep med plukking. Med denne "øvelsen" ser jeg for meg at vi kommer til å få kun en utfordring og det er å unngå plukk. Vi bør derfor, i motsetning til det meste av annen trening, prøve å holde antall plukk på et minimum. Å være tilfreds med 80%-regelen her er IKKE bra nok.

Vi kjørte deretter en rep av stå, dekk og sitt under marsj etterhverandre. Alle ble belønnet med synlig leke bak (DZ). Belønninga kom rett etter hovedmomentet og alle tre ble utført veldig bra.

Litt senere på dagen ble det ei skikkelig ake-økt hvor Storm, Tam og Enya fikk dra Ola og meg på snowraceren fram og tilbake. Fin trim og avkobling for dem som ligger hele helga i bilen.

Jeg klarte selvsagt ikke å dy meg, så jeg tok med en apportbukk bort. Det ble 2-3 LP2-reps både på Tam og Enya midt i akeøkta. Bra fart, men ett omtak på Tam. Må nok innrømme at søstera er hakket bedre apportør...

Når vi kom tilbake, ble det ei økt med fremmadsending til AO. Passe intensitet og bra gjennomført, men jeg tar meg selv i at jeg ikke har planlagt økta. Trening uten klare kriterier blir ikke nødvendigvis så konstruktivt som det burde være...

Ingen kommentarer:

Blogglisten