17. april 2008

Ukjent patrulje og fellesdekk

I går kveld gikk vi ei patrulje med ukjente oppgaver - to gjenstander på overvær og en lydfigurant.

Tam virker veldig "på" i starten, men faller litt etter ca en halvtime (etter en gjenstand og figuranten). Basert på dette (som jeg forsåvidt har sett før også), tror jeg at vi skal bli flinkere til å gå litt lengre patruljer som alltid har et situasjon med veldig bra belønning mot slutten. Det er uansett viktig at det belønnes uforutsigbart (med situasjoner) gjennom _hele_ patruljene. Målet er å ha en hund som er skikkelig på fra start til mål!

Den siste gjenstanden som ligger helt mot slutten av patrulja tar han forøvrig klokkerent :)

Jeg konstaterer likevel at vi fremdeles har et stykke å gå før gjenstander på overvær blir et glansnummer for Tam. Etter å ha diskutert litt med en ikke ukjent ex-soldat, har jeg vel kommet fram til at det er kun en ting som gjelder: Få gjennomført så mange reps som mulig med bra trening og bra belønning.

På slutten av kvelden ble det også litt fellesdekktrening:
Fellesdekken sitter ikke like godt som den har gjort den siste tida. Han _er_ mer urolig enn han har vært ift. andre tisper, men det skal selfølgelig ikke være ei sovepute/unnskyldning for meg - tvert i mot. Det viser bare at han ikke kan det så godt som jeg vil at han skal. Og da er det bare en ting å gjøre: Trene :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten