13. april 2008

Fortsatt LP3...

Det ble ikke noe opprykk på oss i dag... Jeg syntes faktisk vi var langt i fra også.

Marthe og Enya, derimot, klinte til og ble kåret til stevnets beste ekvipasje! 183 poeng i LP2 og opprykk!! Grattis :)

Tams karakterer:

Fellesdekk 0
Fri ved foten 9
Sitt under marsj 8
Innkalling 9
Ruta 8
Apportering over hinder 0
Metallapport 7
Neseprøve 6
Avstandsdirigering 8.5

Vi endte på 199 poeng.

Fellesdekken har vært veldig stabil lenge, men tispa som lå på ene sida av han ble for fristende... Veldig irriterende. Han lå vel bare 30 sek før han måtte bort og sjekke.... Må ta ei tenkepause for å finne ut hva jeg skal gjøre framover (og jeg som synes vi har trent så bra på fellesdekken de siste månedene...).

Vi var også nede på en 6'er på neseprøva og en 7'er på metallapporten. Jeg vet at vi har noen utfordringer ift. å få ønsket intensitet på apporteringsøvelsene (inkl. neseprøva), men i dag ble Tam i tillegg veldig prega av hundene som var helt inntil ringbåndet der metallen og neseprøva gikk.

At han nulla på hinderet var også overraskende. Han virket rett og slett litt "uttafor". Grunnen er nok at han blir litt for påvirka av hundene utenfor ringen, og da får vi det rett i fleisen på de øvelsene som han ikke kan godt nok.

En dobbeltkommando på start ut mot ruta er heller ikke likt Tam, men dette er jo noe av det som er kjekt med konkurranser - du kommer deg ned fra tua di og får se hva status egentlig er....

Avstandsdirigeringa går forsåvidt veldig bra, bortsett fra at han snur såvidt på hodet akkurat i det jeg kommanderer første gangen, så jeg må ha en dobbeltkommando på første stillingsforandringa.

Kombinasjonen var 2 x sitt-stå-ligg. Tam legger seg rett ned på begge ligg fra stå, men han kommer ikke framover. Jeg skal likevel fortsette å trene bakover-ligg, for å være enda sikrere på at vi ikke får framdrift.

Jeg må ta ei tenkepause for å legge slagplan for de kommende dager og uker. Av en eller annen grunn har jeg ikke tenkt lenger enn til i dag, de siste ukene :)

4 kommentarer:

Marianne sa...

Synd, vet dere har trent veldig bra i det siste. Det er bare å jobbe videre, det kommer flere sjanser! Ellers må du gratulere Marthe og oppmuntre henne til å blogge igjen. Hun har tydeligvis trent bra i det siste, også :)

Elin sa...

Så kjipt, men som du skriver så er det jo greit å få gjort opp status... Da vet man mer hva man har å jobbe med fremover.
Hils Marthe og gratuler henne masse med opprykket!
Må si meg enig med Marianne at vi er klare for litt blogging fra Marthe igjen:o)

Siv sa...

ÅÅÅ, så ergelig! Dere har jo trent skikkelig mye og gjennomtenkt også..
Kanskje på tide å begynne å bruke mer bur leker i treningen :) dere er hjertelig velkommen ned hit for å trene når som helst, vi kunne trengt litt høyt nivå inspirasjon så vi ser hva vi har å strekke oss etter.
Uansett så er du skikkelig flink som ikke gir deg, vi heier på dere og følger med!

Håkon Groven sa...

Skulle gjerne tatt oss en tur nedover, men det er det der med tida da....

Vi får heller ikke med oss valpetreffen i år :(

Jeg maser som besatt på at Heidi og Ulf skal ta seg en Trondheimstur ila. året, men de har heller ikke flust med tid....

Blogglisten