27. april 2008

Opprykk!

I dag ble det opprykk til både Ode og Tam!

Ode er ei schæfertispe som går på trenerkurset hos oss sammen med matmor Aida Sandvik. Ode og Aida klinte til i debuten og ble nr. to i LP1 med 184 poeng! Strøkent - og det med nok forstyrrelser... Grattis!

Tam var også i slag i dag og endte på 301 poeng! Alt untatt avstandsdirigeringa var så bra som jeg vet han kan gjøre det! Bra fokus hele veien og lett å belønne konkurranselikt - i alle fall på første halvdelen (mon tro hvorfor bare første halvdelen : ).

På avstandsdirigering tjuvstarta han på ligg fra stå to ganger, men pga litt surr fra sekretæren fikk vi gjøre denne øvelsen om igjen. Da var han mye bedre, men vi fikk 8.5 pga. en feil jeg gjorde - de endret plutselig rekkefølgen på momentene og jeg finleste ikke skiltet før jeg kommanderte :)

Poengfordelinga ble slik:

Fellesdekk 10 (ingen ting å trekke for)
Fri ved fot 10 (litt lyd, men ikke så mye at dommeren hørte det)
Sitt under marsj 9,5 (vet ikke hva det ble trekt for, men det burde trekkes for at jeg safet med et litt kortere steg akkurat ved kommandering)
Innkalling 10 (han kan stoppe fortere)
Ruta 10 (jeg dekker han på bakre linje, men blir ikke trukket for det - vet heller ikke hva som er vanlig i LP3)
Apportering over hinder 8,5 (berører hinderet på vei ut)
Metallapport 10 (burde vært trekt for trav, men teknisk bra)
Neseprøve 9 (han er uheldig og sparker til nesten alle med bakbena så det blir litt rotete)
Avstand 8 (beskrevet over)
Helhet 9

Alt i alt er jeg selvfølgelig veldig fornøyd, ikke minst med at jeg nå klarte å ha fokus på hunden absolutt hele veien + at jeg prøvde å yte litt ekstra på belønningsfronten.

Planen framover nå blir bruks og tjenestehund, med førstepri på tjenestehund. Siden vi skal opp til godkjenning først på sommeren har vi ikke noe valg. Og det gleder jeg meg til! Skal bli stas å trene tjenstehund-momentene mer enn en gang for uka. Fokus på kort sikt blir å få passiv markering ut i sporet!

10 kommentarer:

Enya - The BlogDog sa...

Hurra for verdens beste! :-D

Anonym sa...

Wow! Vilka kanonpoäng. Grattis!

Siv sa...

Graulerer! :D
Dette er velfortjent, bra jobba!

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med superflotte poeng og opprykk:=)

TeamBonzo sa...

Kjempebra og godt jobba

Bodil

Anonym sa...

Gratulerer med kjemperesultat. Dette må være en av historiens mest fortjente opprykk, slik som dere har stått på og trent.

:-) Morten

Anonym sa...

Gratulerer, gratulerer:)

Anonym sa...

Gratulerer så mye! Det var litt av noen poeng!

Anonym sa...

Grattis Håkon och Tam, snyggt jobbat!!!

Marianne sa...

Kjempebra, Håkon!!!

Blogglisten