5. april 2008

I dag har vi vært på kurs!

I dag har vi vært på kurs med Elisabeth Adsen - som observatører. Elisabeth har erfaring i bøtter og spann, og jeg har plukka opp små og store ting hele dagen :)

Tam har ligget i bilen nesten hele dagen, men litt trening har det blitt. Vi har bare trent litt småtteri som egentlig ikke er så mye å blogge om.

På slutten av kurset ble det en fellesdekk med alle deltagerne som vi fikk lurt oss med på. Tam lå som en prest de få minuttene det varte.

Det jeg forøvrig noterer med store bokstaver er at han er veldig "ulik seg selv" ifm. neddekk/kommandering.

Jeg vil påstå at Tam har veldig god neddek fra utgangsstilling, men det er rart hva som skjer med litt forstyrrelser (vet ikke hvor mange ganger jeg må slå meg selv i hodet pga for lite trening sammen med andre...).

På føste neddekk var det sirup, så han fikk gjøre det om igjen. På andre forsøk var det litt mindre sirup, noe han slapp unna med(...). Ellers var det bra (selve dekken og oppsitten var bra).

Vi trente også litt enkeltdekk og enkeltsitt på slutten, mens de andre trente rundt oss. Ingen problemer.

Etter at vi kom hjem tok jeg ei lyngjennomkjøring av tre reps neseprøve. Vi la ut 6-8 pinner på 3-4 meters avstand og la ut en ball som avstandsbelønning. Berøring av riktig pinne i noen få sekunder.

De to første repetisjonene var fine, men på den siste prøvesmakte han på en. Vi får håpe det ikke blir en vane :)

Som vanlig var det lav intensitet (trav), både ut og inn...

Ingen kommentarer:

Blogglisten