1. mars 2008

Lydighetsøkt

Etter to dager fri hadde vi i dag ei lydighetsøkt sammen med Storm, Enya og Marthe. Vi trente på ruta, bruksmetall, sitt under marsj, enkeltsitt, enkeltdekk og inn-i-bilen.

Vi trente kun med ruta på samme sted og alle repetisjonene var direkte fra utgangsstilling (ikke med dirigering). Jeg belønnet etter "stå" og alle reps var perfekte. 3-4 av repetisjonene kom som belønning etter andre momenter/øvelser som ikke ble belønna (sitt under marsj og enkeltsitt).

Apporteringa gikk veldig bra. Meget bra fart og antydninger til Exo-blikk (broren som er relativt koko-bananas). På første repetisjonene kjørte vi hel øvelse konkurransemessig, med unntak av at jeg klikka rett etter innkomst (altså ikke avlevering før klikk). Andre rep ble gjennomført som belønning på en enkeltdekk. Denne repetisjonen ble belønna med at jeg løp bak et hjørne i det han var på tur ut. Klokkerent opptak og maks fart ut til meg (farten tilbake skulle bare mangle i og med at belønninga i realiteten hadde begynt). Også denne gangen var det klikk på direkente etter innkomst (ikke avlevering).

Det ble også en del trening på enkeltdekk der Marthe og jeg skifta på å utfordre han med forstyrrelser: Ballkasting, gå rundt, over etc. Stort sett gikk dette veldig bra, men vi var litt for tøffe i starten med litt overmodig ballkasting.

Alt i alt ei bra økt hvor Tam innimellom viser intensitet som en ekte BC!

Ingen kommentarer:

Blogglisten