11. mars 2008

Trening i ridehuset

I dag fikk vi gjennomført ei skikkelig økt i ridehuset før jobb. Etter 1.5 time effektiv trening klarer til og med jeg å sitte stille hele dagen :)

Vi starta med en rep LP3 metallapport. Veldig bra! Opptaket kan bli bedre.

Deretter 3 reps LP3 apport over hinder. Den første ble ikke belønna. På den tredje hadde vi veldig lang avstand til hinderet (10m?) + at jeg kasta apporten så langt jeg klarte. Dette førte til at han sprang utenom på første forsøk. "Feil". På neste forsøk gjorde han det klokkerent. Veldig bra intensitet og ingen tegn til omtakene han har på LP2-apportering med treapport.

Fremmadsending. Trening på rolig trav mot alley oop. Bra trening, men fremdeles langt å gå...

Enkeltsitt et par minutter. Sitter stødig.

Enkeltdekk med mye forstyrrelser. Ballkasting, løping etc etc. Ligger stødig.

Inn i bilen. I dag belønnet jeg med mer lydighetstrening og gjett om det hadde effekt!! I løpet av noen få reps kunne jeg sende han "inn-i-bilen" fra utgangsstilling på 50 meters avstand. Like god fart som til ruta :) Til og med en tjuvstart!

Dekk/stå/sitt under marsj. Trente ett og ett moment. Noen feil ble det, men dette begynner å bli bra.

Fri ved fot. Rutinemessige doser med relativt høy frekvens.

Momenttrening på innkallinga - raske starter fra stå og ligg + stå- og liggmomentene. Artig med en hund som begynner å oppføre seg som en BC (les: liker å løpe fort - også på slutten av ei lang økt).

Ingen kommentarer:

Blogglisten