26. februar 2008

Mårratrening i Ridehallen

I dag tidlig var vi i ridehallen sammen med Morten og Kira. En times skikkelig lydighetsøkt før jobb passer både Tam og meg veldig bra :)

Vi trente først på ruta. Bra intensitet, flink til å finne midten og bråstopp på stå-kommandoene (belønning inne hos meg fungerer som forventa). Det ble også noen reps ut til kon (også her belønning inne hos meg), og et par reps innkalling fra ruta som ble belønna "på direkten".

Etter dette ble det litt apporteringsvarianter over hinder. Apporteringsøvelsene er vel snart de eneste hvor vi innimellom sutrer for dårlig intensitet, men jeg syntes det gikk ok i dag, til tross for at mye krutt ble svidd i forkant.

På slutten av økta rota vi det skikkelig til med lite planlagt sitt under marsj- og fremmadsendings-trening. Jeg har ingen kommentar til dette utover at treneren presterer best når han tar både think, plan og do seriøst...

Helt til slutt ble det bortimot ti minutter fellesdekk hvor den første halvdelen var helt uten belønning. De siste fem minuttene ble det belønnet relativt ofte. Tam ligger solid! Vi mangler bare trening med fremmede hunder.

Ingen kommentarer:

Blogglisten