17. oktober 2005

Ruta + fri ved fot m/holdt

I dag ble det ei lita økt med rutetrening og holdter før kveldens valpekurs.

2x4 reps på ruta med matte på alle reps. Litt over 10 meter avstand på det meste. Fin galopp på alle reps, men han starta i trav på et par av repetisjonene på det siste passet. Likevel synes jeg dette begynner å se bra ut. Han har en tendens til å komme mot meg etter klikket, men jeg tror ikke jeg behøver å ha annet fokus på dette annet enn at jeg skal vente med å ta fram leka til jeg er helt borte ved matta.

Holdtene begynner også å bli bra. Han setter seg veldig fort, men har en tendens til å "bikke litt bakover" i det samme han setter seg. Tror det bare er å fortsette med å klikke for raske holdter her så blir det bra hvis jeg er nøye med hvordan jeg leverer godbitene - litt fra utsida eller rett foran mens begge framføttene er i ro med kontakt i bakken.

Ellers synes jeg det ser ut som at Tam begynner å bli litt mer avslappet i forhold til biler som passerer mens vi trener. Det liker jeg :) Men det blir nok langline i noen måneder til...

Ingen kommentarer:

Blogglisten