27. januar 2006

Trening i ridehuset

Det var stas å komme i gang i ridehuset igjen! Og Tam så ut til å like det like godt som meg - 40 minutter sammenhengende lek bør vel være enhver BC's drøm :)

Planen for økta ble på ingen måte fulgt, men vi startet som planlagt med maskingeværklikking mens Marthe trente Nova. Jeg utfordret skjebnen med å trene veldig nærme dem. Dette gikk veldig bra takket være at vi beholdt båndet på.

I stedet for å følge planen fortsatte jeg med å holde fokus på at Tam ikke skulle falle ut og begynne med ting jeg ikke liker. Med unntak av hestemøkkspising EN GANG gikk det som smurt. Båndet forsvant av etter ti min. Deretter var det 30 min sammenhengende lek med ball i snor. Bare avbrutt av litt stå under rygging, litt sitt under rygging, litt sitt under marsj, litt bli sittende med avstandbelønning og litt fri ved fot med avtandsbelønning. Tam ble sliten. I morgen er det rundering, og vi gleder oss :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten