19. januar 2006

Flydebut avlyst!

Pga det forferdelige været og de forferdelige meldingene tok Tam og jeg en sjefsavgjørelse i dag: Vi blir hjemme hos løpske (?) Enya i stedet for å dra til Bodø for å holde kurs. Mer enn to høvdinger ut gjennom vinduet... eller rettere sagt inn gjennom vinduet - til SAS Braathens. Vi trøster oss med at de sikkert trenger dem mer enn oss. Tam liker tennisballer bedre enn penger, og det Tam liker - det liker jeg :)

Derfor har det blitt en god dose ball i dag. Og det skal det bli de kommende dagene også!

I dag ble det veldig mye rygging - uten ball. Tørrfor er tingen når vi rygger. Målet er jo å få rolig og behersket bevegelse på bena. Null hopping eller flytting av to og to ben samtidig.

Jeg konsentrerte meg veldig om å evaluere hvordan belønningsleveringa påvirket resultatet under trening i dag. Jeg fikk et gjennombrudd på rygginga når jeg belønte så langt framfor meg som jeg klarte (strakk hånda langt fram).

Når Tam begynte å rygge for å komme bak til min venstre fot igjen, klikket jeg nesten før han nådde bak til meg igjen. Dette funket og han rygget etterhvert først en meter bak til meg før jeg på det meste gikk fire skritt bakover før klikket. Og det uten at han flytta forbena samtidig.

I tillegg til rygging, ble det også i dag en del trening på forskjellige sitt-varianter;

Sitt på avstand - Tam på stua og jeg halvmidt oppe i trappa til andre etasje.
Sitt bak ryggen min når jeg sto ved kjøkkenbenke med front mot benken.
Sitt når jeg beveget meg med Tam plassert vikårlig i forhold til meg.
Bli sittende når jeg beveget meg rundt i samme rom og naborommet.
Bli sittende når jeg prøvde å bevege meg bak han.

Alt med kommando. Det meste gikk greit, men å bevege seg på sidene og bak han er VELDIG vanskelig. Her er det bare en ting som teller: veldig mange klikk uten at han beveger frambena - god kriteriesetting er et must!

Ingen kommentarer:

Blogglisten