6. januar 2006

Trening i p-huset på Rotvoll

I går kveld ble det en bra økt i p-huset på Rotvoll.

Vi startet med to innkomster uten apportbukk. Marthe holdt Tam på ca 15 meters avstand og slapp han i det jeg kommanderte på plass. To perfekte innkomster i full gallopp.

Vi kjørte deretter tre tilsvarende innkomster med apportbukk. Bra fart og fine innkomster på alle tre reps. Ingen antydning til tygg, dårlig avlevering el.l. Han lener seg kanskje en tanke ut på to av repetisjonene - skal være oppmerksom på dette framover.

Deretter baklengskjedet vi plukk opp (1 meters avstand) og innkomst + avlevering. Dette gikk veldig fint. Rene, fine opptak og bra intensitet. Belønte hver rep med ball i snor.

Falt så for fristelsen og kjørte to hele apporteringer (holdt han i halsbåndet mens jeg kastet ut da vi ikke er i nærheten av stim.ktrl her enda). Han travet både ut og inn på begge repetisjonene, men bortsett fra det var begge gjennomføringene 100% perfekte. Jeg lover at jeg ikke skal finne på å kjøre hel øvelse så langt ut i økta det neste halve året! Farten kommer nok til å bli bra etterhvert :)

Etter nok en pause i bilen gikk vi over til å trene rygging og sakte marsj. Dvs. at vi trente rygging, men avleverte belønninga etter klikket under sakte marsj (framover). Vi går ikke særlig mange stegene bakover foreløbig, men jeg synes at ben-bevegelsene hans blir litt roligere for hver økt. Det går framover.

Til slutt ble det en god økt med ligg og bli liggende. Her er det bare mengdetrening som skal til. Jeg kan nå snu ryggen til og gå 7-8 meter bort og vende opp før jeg klikker.

Ingen kommentarer:

Blogglisten