31. januar 2007

Fellesdekk - igjen

På mandag var vi på fellestrening med Nidaros BHK, og vi fikk gjennomført den 10. av de 10 fellesdekkene vi satte oss som mål etter forrige konkurranse.

Tam lå på ene ytterfløyen ved siden av en Dalmatiner. Marthe var med som "vakt". Tam gjorde ingen tegn til å reise seg selv ved bortimot 2 min med skjult fører. Piping viste at kriteriene likevel var for høye. Pipinga resulterte i at Marthe avbrøt dekken for meg, for deretter å legge Tam ned på nytt (uten at jeg gikk tilbake).

I tillegg til fellesdekken ble det en god del trening på fri ved fot. Jeg synes han går bra, men jeg innser at fri ved foten-treninga vår er lite planmessig. Vi starter å gå litt uten mål og mening. I tida som kommer skal jeg derfor prøve å ta for meg ett moment pr. treningsøkt. Det første som skal stå på programmet er helomvendinger på stedet.

Det ble også tid til et par reps med hhv. stå og dekk under marsj. Stimuluskontrollen ser ut til å ha blitt bra. Det eneste jeg har å utsette er at Tam var litt ukonsentrert (vel opptatt av de andre hundene) på siste leddet på stå under marsj.

Det ble også litt avstandsdirigering + noen reps med første ledd av ut til kon.

Ingen kommentarer:

Blogglisten