10. mars 2006

Ny dose innetrening

Tordsdag ble det en ny dose innetrening, og på nytt ble det stå-trening.

Vi begynner nå å få en ok stå under marsj, men Tam har en tendes til å skli litt ut og bort fra min venstre fot i det jeg kommanderer/i det han stopper.

Jeg ser for meg to framgangsmåter for å at dette ikke skal skli ut. For det første kan jeg selvsagt ikke fortsette å klikke/belønne for de ståene der han tar et steg ut til venstre.

Ellers har jeg følgende to tilnærminger:

1)
Gå tilbake i treningen og trene stå når jeg rygger og han følger etter, og deretter når jeg går sidelengs og til slutt når jeg går rett fram (som ved fri ved fot). Tar jeg dette gradvis og ikke hever kriteriene for fort, bør dette ikke være noe problem.

2)
Jeg kan fortsette fra der jeg er, men trene dette ved en liten kan i en periode for at det skal bli fysisk umulig for Tam å skli ut til venstre.

Jeg kommer til å bruke en kombinasjon av disse to.

Ingen kommentarer:

Blogglisten