12. mars 2006

Dagen derpå...

I dag har vi vært en tur på p-plassen ved City Syd. Vi tok med oss video-kameraet og hadde planer om å filme en hel del, men fjøra på Tam var såpass slakk at det ble lite filming.

Vi startet med fire reps apportering. Den første rep kjørte vi bare innkomst fra Marthe. Deretter tre reps hel øvelse. På første rep med hel øvelse holdt jeg Tam i halsbåndet for at han ikke skulle tyvstarte. Dette liker han dårlig og det er fort gjort at det påvirker farten. Farten ble forøvrig _veldig_ bra på første rep. Farten var så stor at han bare såvidt klarte å få til et bra opptak. Deretter fulgte to reps uten at jeg holdt i han (altså konkurransemessig gjennomføring). Dette gikk helt fint, men farten var heller dårlig. Siste rep ble faktisk gjennomført med trav både ut og inn igjen. FY med store bokstaver til treneren! Og HURRA til Tam som har komplett apportering :)

Jeg har lagt ut en liten filmsnutt her.

Videre i økta ble det mye trening på dekk fra utgangsstilling. Vi har fremdeles en lang vei å gå her før vi har tilfredsstillende stimulus kontroll, men det blir bedre! I dag feilet jeg han veldig mange ganger (med overlegg) for å få han til å vente på kommando. Jeg pleier å ha være knallhard mot meg selv på at det er vellykkede repetisjoner som er veien til Rom, men i dag brukte jeg altså feiling aktivt for å komme et steg videre (jeg kunne selvsagt tatt dette steget bare gjennom vellykede repetisjoner..).

Siden fjøra var relativt slakk i dag, ble det også en del bli liggende-trening. Vi trente også litt fellesdekk sammen med Enya. Vi startet til og med fellesdekken med neddek på kommando :) Fellesdekken gikk ellers bra. Med høy frekvens ligger han nå trygt uansett hvordan jeg går i fra og i forskjellige vinkler. Jeg prøvde bevisst å gå rett ut til siden noen ganger, for så å gå inntil hans høyre side når jeg gikk tilbake. Dette gikk helt fint.

Ingen kommentarer:

Blogglisten