16. mars 2006

Massasje og tungapport-debut

I dag hadde vi besøk av ei som er med på et kurs for å bli hundemassør. Hun tok kontakt fordi hun trengte hunder å trene på. Og vi har jo nok av hunder, så hun fikk praktisert en hel del i løpet av et par timer.

Tam oppførte seg helt eksemplarisk og virket trygg og avslappet under hele seansen. Flink tass!

Etter massasjen ble det tungapport-debut. Vi har en apportbukk av denne typen, så vi startet med vekt på 1 kg. Vi trente kun hold fast, og vekta var ikke noe problem. Vi økte derfor fort til 2 kg.

Jeg fikk påpakning av Marthe for at jeg klikker selv om Tam ikke ser på meg. Dette har jeg nok vært slapp med og spesielt lett var det jo ikke å sette fokus på dette samtidig med at jeg introduserte tungapporten. Vi må være bevisste på dette framover!

Det ble også litt trening på dekk fra holdt og stå under marsj. Begge deler begynner å bli bra, men det er litt smårusk som vi må prøve å bli kvitt før det blir forsterket for mange ganger - på stå'en setter han venstrefoten litt ut til siden, og på dekken legger han seg liksom litt innovervendt. Det er mye å passe på for at alt skal bli så bra som mulig :|

Ingen kommentarer:

Blogglisten