18. november 2006

Innkalling med stå og avstandsdirrigering

I går ble det kun ei lita økt inne.

Innkalling med stå er nå veldig bra inne. Jeg eksperimenterte med å kommandere stå veldig nærme meg. Hvis avstand ved kommando er bare et par meter, setter han seg. Her må jeg passe på å ta små museskritt for å komme dit at jeg kan kommandere på vilkårlig avstand. Jeg vet egentlig ikke hvor stort poeng det er å generalisere avstanden, men jeg synes det er betryggende å vite at han kan det godt nok til at han står uansett. Det ble også noen repetisjoner der han fikk komme helt inn uten stå-kommando. Ståen sitter løst og på en repetisjon fikk jeg en frivillig stå uten kommando. Det vil jeg ikke ha når jeg starter med innkalling fra sitt. Frivillige ståer vil jeg ha kun når jeg tar momentet ut av hel-øvelse-settingen.

Det ble også litt trening på avstandsdirrigering. Vi har fremdeles fokus på bare oppsitt fra dekk med påfølgende "sitte lenge" før klikket kommer. Han kan nå sitte veldig lenge! Hvor lenge vet jeg ikke, for jeg har ikke tøyd strikken så langt at vi har fått feil. Jeg tror han nå kan sitte fint etter oppsitt, i inntil 10 seks.

Ingen kommentarer:

Blogglisten