28. juni 2006

Hvor dyp er kjelleren?

Hmmm...

Jeg har prøvd å unnskylde de siste dagers dårlige trening med hormoner og i overkant store treningsdoser. Vel, jeg har en økt til som kan føyes til listen, men nå mener jeg å ha funnet det eneste svaret som er verdt å bry seg om:

For mye trening, hvor halvparten i tillegg har vært rævvatrening.
Lange forklaringer er unødvendig når svaret er enkelt. For kort tid på å gå graden fra LP1 til LP2 har gjort at det har blitt store doser lumping (trening i store jafs, i stedet for små biter). Når lumpingen attpåtil har blitt gjort i maratonøkter med dårlig forsterkningskvalitet, blir resultatet en hund slik Tam er nå: Han vil aller helst løpe rundt og snuse og aller minst gjøre som kongen befaler for å få tygge på en gummiball fra IKEA.

Planen fram mot søndagens LP2-debut blir derfor som følger:

1. Hvile, hvile, hvile
2. Godt med mat og drikke
3. En vel planlagt gjennomkjøring av det mest nødvendige på fredagskvelden

Punkt tre bør antageligvis bestå av kjeding av hopp over hinder, litt veldig veldig veldig fornufting avtandsdirrigering, en rep stå under marsj og en rep dekk under marsj.

Selv om jeg akkurat nå er relativt stresset i hodet fordi jeg ikke tror vi er kapable til å klare noe opprykk på søndag, synes jeg faktisk det er nokså lærerikt å se hvordan dårlig trening også kan påvirke en gjeterhund :)

2 kommentarer:

Marit sa...

Når du trener på fredag får du huske dine egne ord til meg når jeg slet med fart mot kjegla; du tar vel bare 3-4 repitisjoner, - og 6-7?, for du veit....

-Får håpe litt velfortjent hvile gjør gutten "fit for fight" igjen :-) Lykke til!

Anonym sa...

Fyy vad klok du är!! Själv hade jag förmodligen slitit mitt hår och försökt igen, och igen...

Jag håller tummarna för er på söndag!!

Blogglisten