26. juni 2006

2 økter i dag...

I dag har det blitt to økter med LP2-trening. Først en økt på Stavsøra (der stevnet i helga skal være) før jobb, og deretter en økt hjemme på Solbakken.

På Stavsøra var Tam helt uttafor. Jeg tror rett og slett han er i overkant hormonell for tida. Jeg kan nesten ikke huske å ha sett han uten halen rett til værs... Og det var intet unntak i dag (selv om vi var helt alene der). Jeg syntes likevel at han var med på det meste.

Fri ved foten, dekk under marsj, innkalling med stå og stå under marsj var bra.

Apporteringen var ikke bra! Ok fart ut, bra opptak, trav! inn og fin avlevering. Dette er faktisk andre økt på rad på Stavsøra at han traver inn på apporten. Jeg har ingen god forklaring på dette, utover at han er tydelig åndsfraværende. På de gjenværende øktene før LP2-debuten i helgen, skal jeg uansett droppe å plassere apporteringen som i programmet - den skal uten unntak kjøres som det første på hver økt!

Videre fikk vi nok en stå på sitt-kommandoen på hopp over hinder. Jeg delte opp og trente fornuftig - og da ble det selvsagt bra... Men man får sjelden mange forsøk på en konkurranse :)

Fremmadsending til kjegla var veldig bra.

Avstandsdirrigeringa var nok en gang veldig rufsete. Jeg skal bli veldig imponert både over Tam og meg selv om vi får på plass denne øvelsen til søndag.

I kveld trente vi på det meste i programmet på Solbakken. Vi var innom hinderet, avstandsdirrigeringa, dekk og stå under marsj og fri ved foten. På denne økta hadde Tam plutselig problemer med å skille mellom dekk og stå igjen, men jeg gjorde det i overkant vanskelig med å varierende kommandoer under fri ved foten. Det andre var bra.

Hvis det ikke blir varmere i morgen enn at han kan være med i bilen på jobb i morgen også, så starter vi dagen på Stavsøra igjen. Med apportering som første øvelse!

Ingen kommentarer:

Blogglisten