21. juni 2006

Fram og tilbake er like langt?

De siste 2-3 ukene har vi utelukkende hatt fokus på LP2-øvelser. Dette har gått veldig mye opp og ned, og fram og tilbake. Så snart jeg føler at en øvelse begynner å sette seg, så har de en tendens til å falle fra hverandre igjen på økta etter.

Dårlig innlæring? Fremdeles under innlæring? Testing? For dårlig belønning?

Jeg tror mest på "Fremdeles under innlæring".

Kanskje god trening + tilfeldigheter kan gjøre at ting ser veldig bra ut en dag, og dårlig trening + andre tilfeldigheter kan gjøre at ting ser tilsvarende dårlig ut dagen etter.

Alt i alt synes jeg at vi sakte men sikkert nærmer oss målet. Vi har likevel en noe lang vei å gå i løpet av kommende uke. De øvelsene det står igjen mest på er avstandsdirrigeringa og hopp over hinder. Hopp over hinder hadde vi også i boks (trodde jeg), men denne måtte vi plukke fra hverandre da Tam sluttet å reagere på sittkommandoen på andre siden av hinderet (han stod forøvrig veldig fint ; ). Jeg tror dette kom pga av sammenblanding med ståkommandoen ute ved kjegla...

Det som bekymrer meg mest med tanke på debut i LP2 den 2. juli er likevel at vi har trent veldig lite (null!) med andre hunder den siste tida. Dette er IKKE bra for Tam som er såpass opptatt av andre hunder :(

LP2-debuten kommer også såpass tidlig at vi knapt nok kommer til å få trent med variabel forsterkning. Dette er kanskje verre med tanke på langsiktig utvikling...

Vi får fortsette å holde oppe koken de kommende ti dagene så får vi se hva det holder til :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten