7. januar 2009

Fremmadsending og hals

De kommende sju dager har vi som mål å gjennomføre en økt med hals og en økt med fremmadsending hver dag. Og det skal blogges!

Planen for fremmadsending er slik, for de første øktene:

1. Kjøre noen reps med skritt/trav hvor jeg godbitbelønner inne hos meg (varierende lengde før klikk)
2. Hekte på det første leddet (galopp fra utgstilling) og la han galoppere helt til ha slår ned i trav -> da kommer klikket (og godbitbelønning inne hos meg)

Planen for hals er slik, for de første øktene:

1. En rep frivillig hals i front
2. Noen reps hals i utg.stilling hvor jeg kommanderer "hals" samtidig som/rett før han halser

Målet vi håper å nå ila. de sju dagene:

Hals: Minst ti solide, kraftige bjeff i god tak, sittende i utgangsstilling, på første repetisjon.

Fremmadsending: Kunne kommandere fra utg.stilling på første rep. og at han slår over i trav senest etter 25 m og at han da kan trave/skritte 10 m, på første rep.

Han skal på sikt slå ned før 25 meter, men med baklengskjeding av galopp + trav, håper jeg at han er smart nok til å slå over gradvis tidligere. I tilfelle vil det være min timing som på sikt skal bestemme hvor langt han galopperer før han slår ned farten.

Hvis du lurer på hvordan halsen og fremmadsendinga skal være i ferdig øvelse, kan du se NBF-reglene her.

Ingen kommentarer:

Blogglisten