28. mai 2008

Status dekkmarkering

I går gikk vi, som planen var et 100 m rett spor med 7-8 antatt enkle gjenstander (små - 0,5 x 2 cm).

Vi starta sporet med ei økt med tørrtrening på en antatt vanskelig gjenstand (tradisjonell sporpinne). Det ble også ei pause med markeringstrening midt i sporet.

Tam var i dette sporet noe heitere på gjenstandene enn han var før vi dro til Sølen (kan ha bakgrunn i at vi der la ball ol. direkte i sporet, som han fikk plukke "på direkten"). Han plukka de to første gjenstandene samtidig som han la seg. På et par av de andre gjenstandene var han bortpå med kjeften uten at han letta dem opp fra bakken.

Jeg vil si at suksessraten var noe slik som 4/7, noe jeg synes var et steg i feil retning.

Etter litt diskusjon med et par uavhengige coacher var tanken etter dette sporet å fortsette å pøse på med tørrtrening som er så sporlikt som mulig.

I lunsjen i dag gikk vi lignende spor, men i noe mindre typisk "sporsetting" (i en veikant i byen).

40 m rett spor med 7 gjenstander.

Også nå starta vi med ei tørrtreningsøkt før vi gikk sporet som lå 2-3 min.

Suksessrate 7/7!

Planen er å bruke kvelden på å gå 3 slike spor. Hvis vi ligger tett opp til 100% også på disse så skal jeg vurdere om vi våger oss på ei økt med sporoppsøk, der vi belønner med passiv markering.

Jeg krysser fingrene for at dette går såpass bra at vi kan følge planen vi hadde om å gå et slik spor i morgen som vi gikk i går kveld.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er imponert over treningsinnsatsen!

:-) Morten

Blogglisten