2. juni 2009

Sportrening med gps?

I dag har jeg brukt gps'en for første gang under sportrening.

Hadde tenkt å legge 2 km, men tidsklemme gjorde at det bare ble halvparten så langt :) Gps'en viste 961 meter.

Liggetid 2,5 timer og noen diverse smågjenstander.

Veldig bra sporoppsøk, fant det meste av gjenstander (gikk over en metallboks - kan hende vi må ta tak i det) og null pauser! Er veldig tilfreds med at han ikke en gang tar seg en liten pause etter lekbelønningene på gjenstandene.

Gps'en viser at han går veldig nøyaktig, akkurat som jeg fikk inntrykk av i sporet.

Skal fortsette å bruke gps'en framover og se om jeg kan oppnå noe med det. I det minste så lærer jeg meg kanskje å bruke gps'en til noe annet enn å peile Koks og Storm :)

Vi bør forøvrig også ta et skippertak med gjenstandsmarkeringene igjen. Han tar de fleste i kjeften samtidig med at han legger seg, men siden det er (belønning av) gjenstandene som skal forsterke sporinga, så slipper han unna med det - skulle bare mangle. Det er min feil at jeg ikke har lært han dekkmarkering uten å smake godt nok! Han skal vel ikke gå glipp av belønning for bra sporing pga av det?! :)

Artig treningsøkt!

Ingen kommentarer:

Blogglisten