30. juli 2008

Rundering

I dag tidlig hadde vi ei ny runderingsøkt. Delvis nokså vanskelig terreng, men jeg synes Tam går nokså bra til tross for dårlig treningsgrunnlag.

På et par av slagene trekker han veldig langt fram, men jeg synes han står på bra i varmen.

Vi kjører løsbittmelding på to av slagene. Dette går veldig fint på det første, men på det andre så slipper han løsbittet inne hos meg på midtlinja. Jeg plukker da opp bittet til han og lar han komme i utgangsstilling med det, får han får påvise. Meldinga er ikke bombesikker når han blir sliten (selv om jeg tror at han ikke hadde sluppen fastbittet i den samme situasjonen).

Av økta i dag ser jeg to ting:

1. Tam trenger mer runderingstrening - han blir sliten (skulle bare mangle så lite som vi har rundert det siste året)

2. Meldinga må trenes også når Tam er sliten

Ellers vet jeg at følgende bør stå på tapetet framover:

- Trening på mer skjulte figuranter
- Blindslag
- Ukjente oppgaver
- Fri ved fot fram til midtlinja
- Fri ved fot bak figurant inn til midtlinja, etter funn

Siden vi skal ha en hel uke på Sølen fra kommende Søndag, håper jeg at vi skal komme godt i gang med alle disse punktene.

Ingen kommentarer:

Blogglisten