22. juli 2008

Asfaltspor

I helga gikk Tam og jeg to asfaltspor.

Det første hadde oppsøk på gress og avslutning på asfalt. Ca 150 meter med to vinkler. Sporet haddet tre små tøybiter som gjenstander. Disse markerte han fint. Ellers gikk han sporet relativt bra. Det eneste som bør bli bedre er at han bør være mer på gjennom hele sporet. Han har litt den samme tendensen som han tidligere (?) hadde på skogsspor (går veldig bra i perioder, men tar seg noen pauser innimellom). Sporet ble gått umiddelbart etter at det ble lagt. Miljø var brei asfaltvei og parkeringsplass midt i sentrum på Sunndalsøra.

Det andre sporet ble lagt barbeint (lettvint når det er sandal-vær : ). Dette har jeg ikke prøvd før, så jeg var spent på å se om det ble noen forskjell i sporadferden. Også dette sporet ble gått umiddelbart etter at det var lagt. Miljø var nå smal asfaltvei og parkeringsplass. En vinkel og små tapebiter (3-4 rett etter hverandre) som sluttgjenstand (avslutter på den første han markerer). Lengde ca 200 m. Dette sporet synes jeg Tam går veldig bra, men også på dette sporet tar han seg pauser. Jeg ser også tydelig på dette sporet at det er for tidlig å legge asfaltspor med vegatsjon på sidene (2 m bredde på asfaltvei på første del av sporet). Tam har innimellom en tendes til å ville søke ut mot vegetasjonen. Dette bør vi sikkert unngå foreløbig og derfor legge asfaltsporene på parkeringsplass el.l. Ellers så synes jeg ikke at jeg så noen forskjell i sporadferden på dette sporet som ble lagt barbeint ift. det jeg gikk dagen før.

Ingen kommentarer:

Blogglisten