17. februar 2006

Trening i ridehuset

Ridehuset er knall! Perfekt med myk sand i februar :) Grisete dog...

I går startet vi med kjeding av innkalling fra sitt. Kjørte to reps der Marthe holdt Tam, før jeg kjørte tre reps med hel kjede. Ca 15 meters avstand og veldig bra fart! Lynraske starter og vakre innkomster - det blir bra til slutt :)

Deretter fortsatte hadde vi en god dose fri ved foten med avstandsbelønning, hvor jeg hengte kongen opp på veggen. Vi hadde fokus på Gotsk belønningsplassering - jeg timer "versågod" slik at Tam vender utover og bakover når han løper for å ta kongen. Tam har fin posisjon, og jeg kan strekke strikken langt nok til at LP1 egentlig er i boks. Tror vi er modne for trening med kommandant når som helst. Jeg har forøverig merket meg at startene fra holdt har blitt for dårlige i det siste. Mye bli-trening må få skylda. Dette må repareres fort.

Vi avslutta med en god dose stå i front og bli stående. Stå er på ingen måte bra nok til at jeg kan begynne å sette på kommando enda. Dette gjelder forresten også ligg... "Stå" og "Dekk" er faktisk ord som han ikke vet hva betyr enda :| Begrenset ordforråd kalles det når hunden er 14 mnd og bare kan "på plass", "vent", "sitt", "versågod", "rundér", "vis" og "Tam".

Ingen kommentarer:

Blogglisten