19. desember 2006

Trening i slaps på Stavsøra

I dag ble det lydighetstrening i slapseføre på Stavsøra.

Vi startet med ei gjennomkjøring av fri ved fot, dekk under marsj, innkalling med stå og stå under marsj. Bra gjennomføring av alle øvelsene, og alle øvelsene ble belønnet. Litt uryddighet på fri ved foten, ellers bra. Deretter fulgte vi på med en ut til kon hvor jeg klikket og belønte "på direkten".

På forrige trening oppdaget jeg plutselig at Tam hadde "mistet" ståen ved kon (han satte seg flere ganger). I dag trente vi litt stå i front i forskjellige varianter, før jeg kjeda stå + kon (target), på kort avstand. Tror dette er på plass igjen i løpet av ei økt eller to. Skal sørge for å få på plass igjen hel øvelse her så fort som mulig, siden vi skal konkurrere på Vinstra om tre uker.

Det ble også litt trening på hopp over hinder (LP2). Denne øvelsen er og blir vanskelig! Vi har knapt nok kjørt hel øvelse, og jeg synes at vi er omtrent på samme sted som for et halvt år sida :(

Vi har lenge hatt problemer med at han står i stedet for å sette seg nå han får sitt-kommando. Ståen sitter veldig løst hvis han har stor fart + at jeg kommanderer tidlig. Ved lavere fart og når han nesten har begynt å snu seg før jeg kommanderer, er sitten stabil. Vi har altså litt sammenblanding mellom "sitt på andre sida av hinderet" og "stå ved konen". Dette må skikkelig på plass i løpet av de kommende 2-3 ukene!

Til slutt i dag trente vi litt avstandsdirrigering igjen. Jeg prøvde å holde fokus på å ligge på opp mot 100%, og det klarte jeg. Vi kjørte ikke hel øvelse, men trente på en og to deler for seg.

Pistolen var med i bilen også i dag, men siden det kom til flere som skulle trene etterhvert, ble skuddtreninga droppa. Jeg håper vi klarer å lure med oss Marthe og Enya på ei skuddøkt i morgen tidlig i stedet.

Ingen kommentarer:

Blogglisten