1. desember 2006

Feltsøk og spor

Ny økt med feltsøk og spor i Anemarka igjen i dag. Siden jeg hadde fri fra jobb i dag, ble det til en forandring trening i dagslys, så da ble det en tur i Anemarka - midt i uka :)

Tam er ikke helt seg selv for tida, siden Enya er midt i løpetida. Feltsøket gikk likevel bra. Vi fortsatte der vi slapp sist, med at Marthe la den samme gjenstanden ut rett framfor oss mens vi lekte. Når jeg ble passiv løp Tam ut og henta, stort sett veldig bra hver gang. Lengste avstand ut til gjenstanden var ca 20 m. Ristinga av gjenstand som han hadde sist, så vi ikke noe til i dag.

Sporinga var igjen en skikkelig nedtur. Jeg fikk kjeft av Marthe for å krisemaksimere, og ho har antageligvis rett. Hovedfokus på sportrening framover skal være å legge opp treninga slik at jeg selv synes det er artig. Jeg må vri hodet mitt litt her...

I morgen skal både Tam og Enya i ilden på funksjonsanalyse i forsvaret. Det blir veldig spennende! Jeg er faktisk nervøs og må innrømme at jeg blir veldig positivt overrasket om Tam slippes gjennom. Bruksegenskapene hans er mye mer enn bra nok for at han bør slippes gjennom (så vidt jeg kan skjønne), men han må ha "mot" i tillegg. Det blir også veldig spennende å se hvem som kommer best ut av Tam og Enya.

Ingen kommentarer:

Blogglisten