22. februar 2006

Solid inneøkt

I dag droppet vi Nidarostreninga på ASKO til fordel for en skikkelig inneøkt. Sidne fruen i huset har ligget rett ut med feber i det siste, var det nok like lurt.

Det ble enda mer dekktrening på Tam. Dekken er nå i alle fall veldig høyt på adferdsreperoaret!

I tillegg, til dekk ble det noen reps med melding (fremdeles med løsbitt). På tre reps prøvde jeg å stille meg oppe i gangen ved døra til hunderommet, men dette ble for vanskelig. Det er forståelig at Rampen ikke tar sjansen på å bli kasta i buret midt i en treningsøkt :)

Etter å ha tatt en pause gikk vi i stedet over til å trene hold fast, fordi han holdt noe slapt i utgangsstilling under meldingstreninga. Det gjorde han derimot ikke under hold fast-treninga:

I starten så hold han fast i front mens jeg dro i fastbittet. Jeg økte kriteriene gradvis, og vi avsluttet med hold fast under fri ved fot, der han fikk klikket etter holdt med holdfast mens jeg dro i bittet. Good boy!

Ingen kommentarer:

Blogglisten