19. februar 2006

Melding, fri ved fot og dekk fra utgangsstilling

I dag har det blitt to økter. Begge hjemme på Solbakken. Vi hadde planer om en økt i ridehuset i kveld, men kjøkkenet ble for fristende.

Vi startet dagen med meldingstrening i solskinnet. Jeg var spent på hvordan det skulle gå med Tam i og med at en høyløpsk Enya var først ut. Det gjorde tydeligvis ingen ting. Jeg har ikke sett Tam med slik fart før! Vi kjørte fire reps som alle var helt knall. 30-40 m med åpen figurant (men ute av syne). På siste rep plukket han løsbittet fra bakken. Ute hos figurant var det visstnok ingen tvil om hva som skulle skje: han plukket bittet uten å nøle på alle repetisjonene. Inne hos meg virket det også som at alle leddene var en selvfølge.

Etter meldingstreninga fortsatte vi med en liten økt med fri ved foten, hvor vi brukte Marthe som avstandsbelønning. Versågod til figurant på ca ti meters avstand var virkelig høy belønningskvalitet. På denne måten fikk jeg trent forskjellige innkomster med høy fart direkte inn i fri ved fot: fra rett bak, fra rett foran og fra sidene. Av og til belønte jeg så snart han touchet mitt venstre kne, andre ganger måtte han gå noen meter før han fikk belønninga.

I kveld ble det så en inneøkt med fokus på dekk. Først i front, deretter i utgangstilling. Også i dag slet vi med å få beine neddekker fra utgangsstilling. Jeg "løste" dette med å bruke avstandbelønning. Marthe med godbitskål rett foran gjorde susen. Marthe mente forøvrig at han la seg beint ned hver gang når han satt beint i utgangsstilling først. Jeg har merket at utgangsstillingene har blitt litt variable i det siste, så dette er uansett noe jeg må ha fokus på.

I kveld har vi dessuten tatt et skippertak med å få alle videoopptakene fra det siste halvåret over på pc'en, så kanskje noe havner på nett snart...

1 kommentar:

Anonym sa...

Great looking web site. This has been quite helpful .Thank you so very much for this valuable information Still continue your web page and good luck . We at Addhunters shifted this service to a level much higher than the broker concept. you can see more details like this article Property for sale Installment plans in pearl Qatar

Blogglisten