27. januar 2006

Planer for helga

I kveld skal vi i ridehuset for første gang i vinter. Det skal bli stas med mykt underlag!

Planen er som følger:
1. Holde maskingeværfrekvens for kontakt, følge etter, fri ved fot og utgangsstilling men Marthe trener apportering med kongbelønning rett ved.

2. Tre innkomster med apportbukk.

3. Rygging ved planke.

4. Ligg i front, ligg fra utgangsstilling og bli liggende.

I morgen har vi planlagt en ny bruksøkt i Anemarka. Plan for økta:

1. Rundering. Annenhvert slag med og uten påvirkning fra figuranter på 50 meter. Målet er å få Tam til å gå rett ut på alle slagene med påvirkning og på de fleste av slagene uten påvirkning. Når vi kjører med påvirkning skal dette være kun synspåvirkning, alternativt syn først og deretter hørsel. På slagene med påvirkning skal påvirkninga komme mens Tam sitter i utgangsstilling mens jeg holder han i halsbåndet. Han skal få starte spontant i det jeg slipper og jeg legger på kommando _samtidig_ med at han starter. På denne økta skal vi tørre å kjøre _mange_ slag.

2. Feltsøk. Fem repetisjoner med samme gjenstand der en hjelper legger ut gjenstanden mens jeg belønner med drakamp. Gjenstanden skal legges ut på gradvis økende avstand. Tam kan løpe ut når jeg blir passiv etter belønning, men skal selfølgelig få komme i utgangsstilling først hvis han vil :)

Jeg håper det blir en bruksøkt søndag også, men plan for den økta får vi ta etter at vi ser hvordan det går i morgen.

Da gjenstår det bare å se om man klarer å følge planen :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten