16. januar 2006

Feltsøk!

I dag ble det en økt med feltsøk inne. Eller i alle fall det som skal bli feltsøk.

Vi startet med litt repetisjon av hold fast i utgangsstilling med forskjellige gjenstander (forskjellige votter). Dette gikk fint, så vi gikk fort over til å gripe i front og komme inn og sette seg. Dette gikk også fint.

Jeg begynte deretter å kaste belønningen bortover gulvet for så å legge ned gjenstanden framfor meg mens Tam løp etter godisen. Han plukket så opp og kom i utgangsstilling. Her hadde han litt riste-tendenser på noen av repetisjonene, så jeg valgte ut en av gjenstandene som han ikke ristet før vi gikk videre.

Neste steg var å koble Tam fast til bordet med bånd mens jeg la ut gjenstanden på gulvet et par meter framfor oss. Dette gikk fint og jeg økte avstanden til gjenstanden veldig fort. I løpet av noen få minutter kunne jeg gå inn på kjøkkenet og legge gjenstanden på forskjellige steder uten at Tam hadde det minste problem med å løpe ut, finne, komme tilbake og avlevere i utgangsstilling. Vi kjørte og en rep der han måtte løpe opp trappa og hente gjenstanden i andre etasje. Artig trening!

Til slutt kjørte vi et pass med bli liggende. Det skal utrolig mange klikk til før man er i mål her - the clickerway - så det er bare å drive på :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten