27. januar 2006

P-huset på Rotvoll

I går var vi i p-huset på Rotvoll. Der er det alltid fint vær :) Da kan man tåle asfalt...

Planen for økta var akkurat som dagen før: 3-4 reps innkomst med apportbukk, 3-4 reps ut til kjegle, to pass fri ved foten og et pass bli-trening til slutt.

Jeg pleier å være flink til å følge planen på den første halvdelen av treninga, mens jeg har en tendens til å "slurve" mot slutten. Slik ble det på denne økta også. Det betyr heldigvis ikke at det ble noe dårligere trening av den grunn. Grunnen var at Morten skulle ha oss med på fellesdekk.

For Tam sin del ble fellesdekk trening på å se på meg i stedet for de andre hundene. I starten klikket og belønnet jeg så ofte jeg klarte for at han skulle la være å se på de andre hundene. Dette var effektivt og mot slutten kunne jeg gå tre meter fra han mens han ble sittende mellom en voksen flat-henne og en vokse flat-tispe.

Det som derimot ikke var så bra på denne økta var at jeg trente med Tam løs for tett på de andre hundene. Det gikk bra veldig lenge (til og med når Tia ble belønnet med kong rett ved), men jeg tøyde strikken såpass langt etterhgvert at han til slutt løp som en tulling mellom de andre hundene. Fy fy til treneren som til og med prøvde seg med NF for å få den hormonelle BC'en til å slutte med tøyset sitt.

Ingen kommentarer:

Blogglisten