30. oktober 2005

Rute, apportering og fri ved fot

I dag har vi hatt ei økt på fotballbana igjen.

Starta med et pass med ruta. Brukte matta på alle reps og han begynner å få draget på det :)

Fin fart og ikke antydning til testing. Han slipper leka og springer rett i ruta så snart jeg blir passiv etter lek. Veldig bra økt.

Se et par av repetisjonene på video her.

Apporteringstreninga i dag gikk også bra. Ett pass der vi starta med å repetere hold fast i utgangsstilling før vi bygde på med et par enkle innkomster. Vi avslutta med at Jeg ga Tam apportbukken mens Marthe holdt han i halsbåndet. Ho slap i det jeg hadde gått knapt ti meter bort og stilt meg opp. Se videoen her.

Til slutt gikk vi litt fri ved fot. Trente mest på å gå rett fram med forskjellige gangarter. Belønnet kun med mat og snudde meg og gikk noen meter i motsatt retning etter klikket, før jeg ga han belønninga. Ok trening. Han har en tendes til å komme litt langt fram på enkelte steg, men jamnt over er dette bra nok!

Vi avslutter helga med en løpetur om litt. De tobeinte må jo også få litt trim :)

Ingen kommentarer:

Blogglisten