29. oktober 2005

Sportrening og fri ved foten

I dag har vi vært på Saksvikvollen og hatt sporkurs. Det ble lite aktivitet på Tam, men vi fikk gått et kort pinnespor og trent litt fri ved foten etter at vi hadde avslutta kursdagen.

Sporet gikk ikke spesielt bra. Marthe filma og jeg merka fort at det påvirka meg. Trenger visst litt trening i å ikke la kameraet påvirke mine egne forsterkningsbetingelser.

Hadde lagt fire pinner i rett linje, totalt ca 30 meter. Vi surra såpass ved sporstart at jeg tok Tam av sporet og starta på nytt. Bra plukking og ok nøyaktighet, men vel mye drag framover. Fører'n må nok være mere skjerpa hvis dette skal bli så bra som vi har lyst til. Mulig en lang dag med instruksjon prega treneren mere enn han trodde.

Fri ved foten-økta etterpå bar preg av det samme som sporinga. Dårlig trening og forsterkningsbetingelser som var tydelig påvirka av kameraet.

Jeg har lagt ut et lite klipp av fri ved foten-treninga her.

Det som var mest gledelig ved dagens korte trening var at Tam satt i utgangsstilling (løs) med 100% fokus når det passerte en bil 40-50m unna!

Ingen kommentarer:

Blogglisten