11. august 2009

Brukstrening på Sølen

Denne uka er vi på Sølen for å trene hund ei hel uke til ende! 


Det har blitt tradisjon at alle Canis-instruktørene (og nå også instruktørelevene) har ei treningsuke på Sølenstua Camping - det perfekte sted for brukshundtrening.

Treåringen er på folkeskikk-kurs hos besteforeldra i Vågå, så vi har bare Elise og oss selv å tenke på, og det gir minst to treningspass pr dag, noe som burde vært en selvfølge hver eneste dag :)

Gruppa Marthe og jeg er på trente rundering i går og i dag (Marthe har også gått et knakane bra spor!), men de to kommende dagene skal vi ha lydighetskurs med Maria Hagstrøm. Og du og du så store forventninger jeg har! Det kjennes nesten ut som om det er første jaktdagen i morgen!

Maria har lykkes med hund etter hund og har veldig gode resultater  å vise til. I tillegg har ho fått et rykte som en av nordens aller aller beste instruktører. Rart jeg gleder meg som en unge?

Vi har forresten booket Maria for et kurs over tre helger i høst/vinter, i Trondheim (også nevnt i bloggen tidligere). Kurset er dessverre fullt for deltagere med hund, men ta kontakt med meg på hakon@canis.no dersom du er interessert i å delta som observatør, en eller flere av helgene!

Se Marthes blogg for bilder fra de to første dagene på Sølen.

Se også Lenas blogg for hennes tanker etter to dager med Maria Hagstrøm!

Ingen kommentarer:

Blogglisten