2. juli 2006

Han er Tam!!

Tro det eller ei :)

Gjeterhunden som blant annet har to ender på samvittigheten har omsidet blitt Tam!

I kveld har vi hatt vår første skikkelige økt med gjeting på gjessene. Plutselig hadde jeg tilstrekkelig kontroll og da var det jo ikke noe å vente med.

Jeg har ikke så mye som tenkt på gjeting den siste tida og hadde heller ikke planer om å gjete i dag.

Da vi kom hjem fra tur, og gjessene var ute så følte jeg at jeg hadde god nok kontroll til at jeg kunne prøve. Og det gikk så fint som bare det. Full kontroll i alle situasjoner på de ca 20 min vi gjetet. Veldig lavt tempo og veldig opptatt av meg.

Dette betyr at vi må ha en runde i tenkeboksen for å planlegge hvordan vi skal gå fram (jeg har ikke snøring på gjeting :| ).

Spørs om jeg rett og slett må finne fram gjeterhundfilmene vi kjøpte rett etter at vi ble BC-eiere :D

Ingen kommentarer:

Blogglisten