9. november 2005

Trening med andre?

Å nei da...

Ny økt på den lokale grusbana. Skal tro når vi får tid til å prioritere å trene sammen med andre igjen... Nå har vi i det minste tid å bruke på trening igjen, så får vi håpe at vi kan menge oss litt med andre hunder/eiere snart.

Ble ny økt med rutetrening i dag. Hadde noe mer fokus på shaping på kort avstand i dag enn jeg har hatt tidligere. Dårlig fart, men målbevisst oppførsel på alle reps. Lot også matta ligge på noen reps innimellom. Føler at vi er på rett vei med ruta.

Trente deretter litt apportering. Noen reps hold fast i utgangsstilling (treapport) og et par korte innkomster fra front før jeg leverte hund og apportbukk til Marthe.

Full fart på innkomst og null tygging (et omtak), men dårlig utgangsstilling på første rep.

Dårligere fart (kortere avstand), null tygging (et omtak) og perfekt utgangsstilling på andre rep.

Til slutt ble det fri ved foten-trening hvor vi som vanlig slurvet med PDEA (plan, do, evaluate, act): Tar hunden ut av bilen og begynner å gå fri ved fote helt uten å ha bestemt meg for hva jeg skal ha fokus på. Økta blir forsåvidt ok, men jeg holder IGJEN på for lenge. Og jeg hadde ikke fokus på noe av det jeg bestemte meg for å ha fokus på etter forrige økt.

Hovedmål for neste økt er Å VÆRE BEVISST på det jeg holder på med.

Ingen kommentarer:

Blogglisten