14. desember 2005

Tungapport?

I går ble det ei ny inneøkt. En noe hektisk tilværelse og mye dårlig vær har gjort at det har blitt vel mye innetrening og vel lite utetrening i det siste...

Vi starta økta med rygging, noe jeg synes er veldig vanskelig for tida. Tam har litt Storm-tendenser og har veldig lyst til å hoppe når han beveger seg bakover. Håper det løser seg med høy frekvens og strategisk levering av forsterker. Jeg prøver å få Tam til å "tenke framover" ved å starte å gå framover rett etter klikket slik at vi alltid er på tur framover når belønninga kommer. Tenker altså som ved fri ved fot der jeg alltid belønner "bakover", så sant jeg ikke konser på å belønne mens han fremdeles er i riktig posisjon.

Etter rygginga gikk vi over til å trene tungapport. Vi trente først med en hammer. Denne holdt han etterhvert veldig fint! Jeg tøyde det ikke veldig langt med klikka nokså tidlig. På de siste repetisjonene kunne han holde ca et sekund før jeg klikket. Han holdt fint både på håndtak-siden og slå-siden av skaftet. Metall eller skinn ett fett :) Etter et pass med hammeren gikk vi over til å bruke en relativt stor batteridrill. Denne var såpass stor rundt håndtaket at det var bare så vidt at han klarte å gripe den, men holdt gjorde han! Hold-fasten til Tam er panser :D

Ingen kommentarer:

Blogglisten