2. mai 2006

LP-trening i hagen og på Coop

Rett etter jobb i dag ble det en økt med sitt opp fra dekk i utgangsstilling, ute i hagen. Som planlagt, belønte jeg kun med godis. Allerede etter noen få økter med godis i stedet for lek, ser jeg at gjetingen blir mindre synlig.

I kveld ble det lydighetstrening på Coop. Mye fri ved foten, lange strekker, hvor jeg belønte ved holdt. Tam kan gå mer enn langt nok nå til at jeg kan flytte fokus. Holdter og vendinger med holdt blir det neste.

Det ble også noen repetisjoner med dekk fra holdt. Sitt opp'en ser ut til å bli bedre!

Til slutt trente vi fellesdekk med Enya og Oban. Tam lå bare to-tre meter fra Oban uten at dette så ut til å forstyrre han nevneverdig. Han presterte faktisk både å legge nedpå hodet en gang (som jeg ikke vil ha) og å legge seg over på siden i løpet av de fem minuttene vi holdt på. Lengste interval uten belønning var på knapt 30 sek (med min bevegelse noe lenger).

Ingen kommentarer:

Blogglisten