24. februar 2008

Patrulje og teigsøk

I går var vi på samling i hundetroppen. Det ble først et teigsøk med varighet 1,5 time og deretter en halvtimes patrulje. Begge deler var ukjente oppgaver med en figurant (en lyd/overvær og en lyd) og tre gjenstander (overvær).

Generelt virker Tam mer sporsugen nå enn han har gjort tidligere. Dette gjør at han har litt mindre fokus ift. lyd og overvær, men dette synes jeg er bra. Ellers så presterer han stort sett som forventa.

Det jeg noterer meg er at han kanskje holder litt dårligere enn forventea på teigsøket. Jeg synes også at han er vanskelig å lese på overvær på gjenstander.

Fokus framover, på fellestreningene, blir å fortsette å gå ukjente patruljer/teigsøk med relativt mange gjenstander. Jeg må også få gjennomført noen økter på egenhånd hvor vi får mange reps på gjenstander på kort tid.

Jeg håper og regner med at Tam blir tydeligere og ivrigere i markering på gjenstander desto flere reps vi får gjennomført. Jo flere reps vi får gjennomført vil jeg også bli flinkere og flinkere til å lese han. Vi må også begynne å legge ut gjenstander på litt lenger avstand enn vi har gjort før. Gjenstandene bør gjerne legges ut på opp til 50 m.

Ingen kommentarer:

Blogglisten