2. november 2009

Kurs med Maria Hagstrøm!

I helga skal vi har første kurshelg med Maria Hagstrøm! Ho kommer til Trondheim tre helger i vinter, og gjett om vi ser fram til det!

I den forbindelse har jeg sendt e-post til Maria (som alle deltagere med hund gjør), der jeg har listet opp litt om status for meg + mål for kurset/2010.

Jeg tenker ofte at jeg er flink til å sette meg mål, men en ting er sikkert og det er at hvis noen spør meg tre ganger om hva som er mitt mål for 2010, så kommer det antageligvis tre svar. Jeg tror kanskje det vitner om at jeg burde ha større fokus på hvor jeg faktisk har tenkt meg!

Uansett, denne gangen ble svaret slik:

Mål for 2010:
Trene nok sammen med andre til at Tam presterer bra også i konkurranseringen.
Opprykk til A (elite) rundering.
Få på plass et bra feltsøk!
Trene nok til at jeg på en god dag kan slå deg (Maria H) i bruks, i 2011.
1. premie i elite lydighet.

Største utfordringer:
Andre hunder (har problemer med å fungere bra tett på andre hunder).
Konkurranse-type forstyrrelser.
Har som mål å få stadig bedre fart/intensitet på farstøvelsene (spesielt på apportering).

Konkrete ting jeg jobber med for tida, utover det som er listet over:
Feltsøk og apportering
Fremadsending
Kryp

Må også se til å komme i gang med apportering med dirigering. Mangler denne øvelsen før det er realistisk med en 1. premie i elite lydighet, men det har blitt nedbrioritert ift. bruks..

Ingen kommentarer:

Blogglisten