4. juni 2008

Kryssaspor og sporoppsøk

I går kveld gikk vi seks kryssaspor på grusveien ovenfor hos oss. Det første var ca 15 min, og det siste var ca 45 min.

Treninga gikk forsåvidt greit, men jeg ser at det er viktig å legge denne treninga til veier der det er lite vegetasjon på sidene, dersom poenget er å trene kryssinger på grus - det ble veldig mye overværsarbeid ut mot skogen.

I dag tidlig la vi to 40 m-spor på grusbana rett ved barnehagen (fint å kombinere med levering av Ola). Skuffende nok går Tam over begge. På det første så bare snur jeg og gir han ei ny sjanse (i motvind), noe som går helt fint. På det andre så krysser jeg fram og tilbake tre ganger uten at han tar det, og jeg ender med å peke spor. Da går han det fint. Økta i dag var derfor en liten nedtur.

Planen for kvelden blir å gå 5-8 kryssaspor på grusvei der det er lite vegetasjon på sidene. Jeg håper også at vi får til ei økt med trening på dekk med skudd.

Ingen kommentarer:

Blogglisten