10. april 2008

Litt av hvert....

I går var vi på trening med hundetroppen.

Vi starta kvelden med litt høyintensitets apporteringstrening; Vi fikk med oss en medhjelper som holdt Tam og treapporten på første rep. Max fart, innkomst og avlevering hos meg og deretter belønning ute hos medhjelpren. Det samme på andre rep med metallen. Så til slutt en hel øvelse (LP2) med treapporten. Bra fart både ut og inn (som var målet med treninga)!

Etter dette kjørte vi en rep konkurransemessig neseprøve. Galopp ut, fant raskt riktig pinne og plukka nesten på direkten. Trav tilbake og ett omtak. Veldig bra!

Etter dette ble det ett sporoppsøk som jeg la ut selv. Etter ti meter var det belønning med en og annen godbit, får jeg la et depot etter ca 30 meter med en vinkel. Tam ville feil vei, så jeg stoppa opp etter 5-6 meter på bakspor. Han snudde da og fikk gå sporet (noterer likevel en 0 på den repetisjonen...).

Vi fikk så lagt ut fire kryssaspor på en (utråkka) skogsvei. Liggetid en liten time. Vi tok kryssaspora som en del av en tenkt patrulje. Tam tok tre av fire. Riktig vei og liten tvil. Det fjerde så jeg ikke at han registrerte en gang. Det var også lagt ut tre gjenstander som Tam tok relativt greit, på samme patrulje.

Som avslutning på kvelden trente vi litt sitt under marsj, fri ved fot og avstand, i øs pøs regnvær.

I kveld blir det kjedsomhet i hundegården, så får vi se om vi får til litt finpuss med kommandant og mye bra belønning i morgen.

Planen for helga er å dra å se på konkurranse på lørdag og kanskje få til en fellesdekk, før vi skal konkurrere på samme sted selv, på søndag.

Ingen kommentarer:

Blogglisten