12. mai 2006

Finværsperiode :)

Vi har hatt en periode med veldig fint vær i Trondheim, og det har blitt mye trening!

Mest lydighetstrening nå i det siste, men også litt spor.

Øvelsene i LP1 begynner å bli stabile, med unntak av fellesdekken, hvor vi fremdeles ligger på under ett minutt. Også har vi hopp over hinder da, som vi ikke har begynt med. Men nå har vi i det minste hentet hinderet hjem fra ridehuset, så da blir det vel ei råd :)

Vi har nå full kontroll på siste leddet både på stå under marsj, og dekk fra holdt. Og meget bra stimulus kontroll ikke minst! Vi slet litt med treg/halvveis utførelse, men mye trening og belønning kun med godis (ikke ball!) har gjort underverker. Nå ser Tam heldigvis ut som en elghund og ikke som en BC! Les: den perfekte lydighetshund. Hvilket potensiale hadde vel ikke Storm hatt hvis han hadde vært like glad i lek som Tam!!

I dag har det forøvrig vært sportrening her i Buvika. Tam gikk et spor på ca 150 meter med to vinkler og seks pinner (Marthe var sporlegger). Kort oppsummert syntes jeg dette var VELDIG bra :)

Det eneste var at vi (jeg!) rota litt i en vinkel fordi jeg trodde vinkelen var en meter eller to før der den faktisk var. Med litt ugunstig vind klarte Tam å lede meg ut på villspor... men vi gikk _ikke_ feil :)

Vi fikk også hatt en bra lydighetsøkt mens vi ventet på sporet (sporet var ca 30 min da vi gikk det).

Vi får se om det kanskje blir litt mer lydighet i hagen senere i kveld....

Ingen kommentarer:

Blogglisten